Bogen om bogføring for begyndere

110,00 kr.215,00 kr.

Varenummer (SKU): N/A Kategori:

Den perfekte bog til dig, som er nybegynder i bogføring

Hvis du er nybegynder i bogføring, er dette den perfekte bog til dig. Du bliver taget igennem alle de basale aspekter og opnår en god forståelse for bogholderiet. Bogen giver dig dermed også svar på de mest stillede spørgsmål, du som eksempelvis nystartet iværksætter kunne have om bogføring.

Bogen er skrevet af Anette Sand, underviser, foredragsholder, forfatter og grundlægger af Regnskabsskolen, og er på 85 sider. Du kan bestille bogen og få den tilsendt som e-bog med det samme eller som trykt bog førstkommende hverdag.

Trykt bog: 160 kr.

E-bog: 110 kr.

Samlet: Køber du begge dele, får du 50 % rabat på e-bogen: 215 kr.

Se bogens register, og læs indledningen ved at klikke på linket her.

At bogføre vil sige at registrere virksomhedens økonomiske transaktioner, sådan at man kan holde rede på indtægter og omkostninger, beholdninger, tilgodehavender og gæld. Er du nystartet iværksætter eller sidder af andre grunde og skal bogføre for første gang, kan det måske virke overvældende. Der er nye ord, systemer og regler der skal læres, og en masse spørgsmål melder sig:

• Hvornår skal noget i debet, og hvornår skal det i kredit?
• Hvad er gyldigt som bilag, og hvordan skal de nummereres?
• Hvad er aktiver og passiver?
• Hvad er en kassekladde?
• Hvordan retter man, hvis man har bogført noget forkert?
• Hvad er en resultatopgørelse og en balance?
• Hvordan bogfører man løn?

Det behøver ikke være svært

Med Bogen om bogføring for begyndere klæder Anette Sand fra Regnskabsskolen dig godt på til at bogføre selv. Du lærer at tilrettelægge bogføringsarbejdet fornuftigt, så du nemt får beregnet de korrekte tal til momsangivelsen, kan trække rapporter, får overblik over debitorer og kreditorer – og har et godt grundlag for at udarbejde årsregnskabet.

Bemærk: Bogen lærer dig ikke at bruge et specifikt regnskabsprogram. Har du brug for det, kan vi i stedet anbefale dig Bogen om bogføring med e-conomic (du behøver ikke begge bøger, da den del, der lærer dig bogføringsprincipperne, er den samme).

Se indholdsfortegnelse og indledning her (åbner som pdf)

Forfatteren

Anette Sand

Anette er stifter af Regnskabsskolen, foredragsholder og forfatter til en række bøger om bogføring, regnskab og økonomi.