Bogen om bogføring med e-conomic

Grundbogen til dig, der ønsker at lære at bogføre med e-conomic

Dette er 3. udgave, som er udkommet i august 2023.

Bogen om bogføring med e-conomic er den perfekte grundbog til dig, der skal til at bogføre i regnskabsprogrammet e-conomic, for første gang. Her får du en grundig gennemgang af programmets forskellige funktioner, og hvordan disse benyttes til den reelle bogføring.

Bogen er skrevet af Anette Sand, underviser, foredragsholder, forfatter og grundlægger af Regnskabsskolen, og er på 141 sider. Du kan bestille bogen og få den tilsendt som e-bog med det samme eller som trykt bog førstkommende hverdag.

E-bog: 140 kr.

Samlet: Køber du begge dele, får du 50 % rabat på e-bogen: 280 kr.

Se bogens register og læs indledningen ved at klikke på linket her.

At bogføre vil sige at registrere virksomhedens økonomiske transaktioner, sådan at man kan holde rede på indtægter og omkostninger, beholdninger, tilgodehavender og gæld. Er du nystartet iværksætter eller sidder af andre grunde og skal bogføre for første gang, kan det måske virke overvældende. Der er nye ord, systemer og regler der skal læres, og en masse spørgsmål melder sig:

• Hvornår skal noget i debet, og hvornår skal det i kredit?
• Hvad er gyldigt som bilag, og hvordan skal de nummereres?
• Hvad er aktiver og passiver?
• Hvad er en kassekladde?
• Hvordan retter man, hvis man har bogført noget forkert?
• Hvad er en resultatopgørelse og en balance?’
• Hvordan bogfører man løn?

Og som om det ikke var nok, skal du også sætte dig ind i, hvordan bogføringsprogrammet fungerer.

Bliv godt klædt på

Heldigvis behøver det ikke være så svært endda. Med Bogen om bogføring med e-conomic klæder Anette Sand fra Regnskabsskolen dig godt på til at bogføre selv. Du lærer at tilrettelægge bogføringsarbejdet fornuftigt, så du nemt får beregnet de korrekte tal til momsangivelsen, kan trække rapporter om virksomhedens resultat og status, får overblik over, hvilke kunder der skylder virksomheden penge, og hvor mange kreditorer virksomheden har, og sidst, men ikke mindst, har et godt grundlag for at udarbejde årsregnskabet.

Alt sammen i det nemme og fleksible online-bogføringsprogram e-conomic.

Se indholdsfortegnelse og indledning her (åbner som pdf)

Bemærk: Er du ikke interesseret i at bruge e-conomic, kan du i stedet købe Bogen om bogføring for begyndere, som er programuafhængig. (Du behøver ikke begge bøger, da den del, der lærer dig bogføringsprincipperne, er den samme.)

Forfatteren

Anette Sand

Du kunne også være interesseret i...