Skat og moms – får du dine fradrag?

E-bog: 185 kr.
Både trykt bog og e-bog: 341,50 kr.

Få styr på skat og moms

Kan du få moms retur på biler, repræsentation, kunst, personaleudgifter m.v.? Hvad med skattefradrag på frynsegoder, sundhed, frokostordninger, hjemmearbejdsplads, software, gaver og meget mere? De spørgsmål – og mange flere – finder du svarene på her i bogen.

Ofte handler bøger enten om skat eller om moms, men i hverdagen skal vi ofte tage stilling til både skat og moms på samme tidspunkt. Forfatterne har derfor i denne bog samlet reglerne for skat og moms på et sted.

Samlet grundbog og opslagsværk

Læseren får en grundbog i praktisk håndtering af moms og fradrag. Bogen giver en gennemgang af de almene regler og et omfangsrigt kapitel med svar på alle de mest stillede spørgsmål.

Bogen er skrevet for den erhvervsdrivende, uanset om man er selvstændig eller driver virksomhed i selskabsform. Bogen er derfor også et opslagsværk til de daglige tvivlsspørgsmål.

Bogen lærer dig bl.a om

• dine fradrag i skat og moms
  • moms- og skatteregler i Danmark
  • positive og negative momsangivelser
  • afskrivning af driftsmidler og inventar
  • fradrag for driftsudgifter
  • momsrefusion fra andre EU-lande
  • hvem de forskellige regler gælder for
  • håndtering af uenigheder med SKAT.

Forfatterne

Direktør i Regnskabsskolen, Anette Sand, og statsautoriseret revisor Søren Revsbæk er begge forfattere til flere populære bøger fra Regnskabsskolens forlag. De underviser desuden selvstændige, iværksættere og bogholdere i regnskab, økonomi, bogføring og – ikke mindst: Moms og skat.

Anette SandAnette Sand

Søren RevsbækSøren Revsbæk

Statsautoriseret revisor. Har siden 1993 drevet eget revisionskontor og har omfattende erfaring med regnskab og revision for små og mellemstore virksomheder. Underviser på Regnskabsskolen. Er også forfatter til Skat for selvstændige – med virksomhedsordningen

Bogen er på 282 sider.