Årsafslutning i bogholderiet

En anvendelig grundbog i bogholderiets årsafslutning

Bogen er skrevet af statsaut. revisor Søren Revsbæk og Regnskabsskolens direktør Anette Sand, og er på 324 sider.

E-bog (pdf): 355 kr.

Både trykt bog og e-bog: 652,50 kr.

En anvendelig grundbog i regnskab

Med ‘Årsafslutning i bogholderiet – sådan laver du dit regnskab’ får du en praktisk anvendelig grundbog i, hvordan du laver et årsregnskab. Uanset om årsregnskabet følger årsregnskabsloven (navnlig selskaber) eller de skattemæssige regler.

Tag regnskabet i egen hånd

Flere og flere tager i disse år regnskabet i egen hånd, fordi revisionspligten for små selskaber er afskaffet, men det er reglerne om årsregnskab og selvangivelse jo ikke. Derfor har forfatterne i denne bog samlet de mest almindelige problemer, som man kommer ud for, både når det gælder årsrapporten til Erhvervsstyrelsen og selvangivelsen til SKAT.

Vi dækker ikke alle emner og hjørner af regnskabsaflæggelse, men med denne bog bliver du i stand til bedre at tage ansvar for dit eget regnskab eller få en mere kvalificeret snak med din revisor.

Bogen henvender sig til bogholdere, selvstændigt erhvervsdrivende og de, som har A/S, ApS og IVS i regnskabsklasse B. Bogen har eksempler på skatteregnskaber og årsrapporter, både almindelig årsrapport og for mikrovirksomhed.

Som en forsmag kan du se de første 20 sider af Årsafslutning i bogholderiet inkl. indholdsfortegnelsen her

Forfatterne

Anette SandAnette Sand

Søren RevsbækSøren Revsbæk

Statsautoriseret revisor. Har siden 1993 drevet eget revisionskontor og har omfattende erfaring med regnskab og revision for små og mellemstore virksomheder. Underviser på Regnskabsskolen. Forfatter til Bogen om skat for selvstændige og medforfatter til Bogen om fradrag.